przekąski

Pizza z arbuza

7/28/2017

Po wersji słodkiej, nadeszła pora na arbuza w wersji wytrawnej. Nie jest to żadne nowe odkrycie, ale z pewnością godne polecenia połączenie smakowe. Do przygotowania wykorzystałam jedynie żółte pomidory, tofu z włoskimi przyprawami, zielone oraz czarne oliwki i świeże zioła. Cóż za prostota!

Ostatnio moje gotowanie bardzo się zmieniło. Kiedy zaczynałam gotować moje pierwsze wegańskie dania, były one zupełnie „normalne“. Często naśladowały one te, do których jesteśmy przyzwyczajeni i niektóre niewegańskie składniki musiałam zastępować ich roślinnymi odpowiednikami. Z czasem rezygnowałam nie tylko z sojowego mleka i jogurtu, ale i z dużej ilości innych gotowych produktów. W końcu doszłam do wniosku, iż najwspanialej smakują najprostsze rzeczy, nawet nie muszą być jakoś specjalnie przygotowane. Dajcie mi michę zielonej sałaty z aromatycznymi pomidorami, chrupiącą rzodkiewką, polejcie to olejem z siemienia lnianego dodajcie nieco rustykalnego octu jabłkowego lub balsamicznego i posypcie pestkami dyni, a będę szczęśliwa. Do tego ewentualnie nieco soli i to wszystko. Do dań gotowanych dodaję również bardzo niewiele składników, gotuję wszystko krótko i prawie nie przyprawiam. Delektuję się samym smakiem warzyw. Takie prawie wegańskie paleo.

Koniecznie poczęstujcie się moją pizzą, poczujcie smak jej poszczególnych składników. Zwróćcie uwagę na to, jak słodki smak arbuza kontrastuje z oliwkami, bazylią i oregano. Pomidory i tofu cudownie to uzupełniają. Pyszne!

© Mariola Streim
© Mariola Streim

You Might Also Like

0 Komentarzy