przekąski

Sajgonki (wegańskie, bez glutenu)

4/20/2017

Odpoczęliście w święta? Jedliście zdrowo i przede wszystkim dania roślinne? Pewnie większość z nas spełnia te kryteria, ale założę się, że wszyscy przesadziliśmy ze słodyczami, więc mam dziś dla Was zdrowe i bardzo łatwe do wykonania sajgonki. Właściwie nie wymagają one specjalnego przepisu, wystarczy tylko zorganizować sobie papier ryżowy, a nadzienie przygotować według własnego pomysły. Można też przygotować paczuszki na słodko i kiedyś były tu już nawet banany. Tam też zamieściłam ilustrację, która ułatwi Wam zawijanie. Tak więc, jesteście już zaopatrzeni w wiedzę i możecie przystąpić do działania. Nie zniechęcajcie się, jeśli pierwsze paczuszki nie wyjdą idealne. Moje się oczywiście otworzyły, ale to tylko dlatego, że byłam niecierpliwa i za szybko umieściłam je w tłuszczu. Musi on być dobrze rozgrzany, rolki starannie zawinięte i wtedy wszystko będzie dobrze. Zapraszam!

Przepis przygotowałam dla czasopisma VEGE.

© Mariola Streim
10 arkuszy papieru ryżowego (średnica ok 15 cm)
1 mała cebula
1 marchew
1/2 małej kalarepy
kawałek białej części pora (ok. 10 cm)
3 liście kapusty pekińskiej
1 szalotka
1 ząbek czosnku
ok. 1 cm świeżego imbiru
mała garść natki gładkiej pietruszki
sól
olej do smażenia
sos do sajgonek

Drobno pokrojoną cebulę zeszklić na patelni z odrobiną oleju. Dodać posiekanego drobno pora, szalotkę i liście kapusty oraz startą marchewkę i kalarepę. Smażyć przez minutę. Dodać posiekany czosnek, imbir und natkę pietruszki, wymieszać i dostawić.
Papier ryżowy namoczyć przez chwilę w zimnej wodzie, układać na desce, nakładać po łyżce nadzienia i zawijać rolki w następujący sposób: nadzienie umieścić na papierze mniej więcej w 1/3 od brzegu (tego nam bliższego), zagiąć krótszą część przykrywając nim nadzienie, następnie zagiąć oba boki i na koniec zwinąć całość w rolkę.
Smażyć sajgonki na ok. 4 mm głębokim tłuszczu do czasu, aż będą zarumienione.
Podawać z sosem sojowym, sosem chili lub innym sosem chińskim.

You Might Also Like

1 Komentarzy

  1. Przepis super!!! Jednak jeszcze bardziej niż samo danie moją uwagę przyciągnęła drewniana patera:) Przepiękna!!! Cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń