sałatki

Słodko-wytrawna sałatka z rodzynkami, śliwkami i marchwią

10/17/2016

Czy lubicie bardziej sałatki na słodko czy wytrawnie? Dziś wybór nie jest konieczny. Kiedyś w mojej głowie był jasny podział, warzywa to warzywa, przygotowuje się z nich dania wytrawne, a owoce je się oczywiście na słodko. Od jakiegoś czasu jednak zrezygnowałam z tego porządku i łączę składniki według własnego upodobania. Pomysł nie jest nowy, gdyż w krajach arabskich często dodaje się do wytrawnych sałatek z kuskusu na przykład daktyle. Ja do mojej użyłam mieszankę RISANA, dodałam słodkie składniki i podałam w listkach cykorii. Cykoria ma w tym daniu nie tylko funkcję dekoracyjną. Jej delikatna goryczka świetnie kontrastuje ze słodkimi składnikami. Bardzo chciałabym, abyście wypróbowali moją dzisiejszą kreację, bo ciekawa jestem Waszego zdania na jej temat. Nam wszystkim smakowała. Jeśli wolicie, możecie podać ją bez cykorii, świetnie nadaje się wtedy na śniadanie.
Przy okazji chciałam zwrócić Waszą uwagę na kolorowe marchewki, które od jakiegoś czasu coraz częściej można kupić w supermarketach. Niektórzy unikają ich, myśląc, że są farbowane, ale zupełnie niepotrzebnie, ponieważ ich kolor jest naturalny. Kiedyś marchew wcale nie była pomarańczowa lecz biała, kremowa i fioletowa. Rosła sobie dziko. Dopiero w VI wieku holenderscy hodowcy wymyślili jej pomarańczowy kolor (kolor narodowy Holandii) na cześć księcia Wilhelma I. Pomarańczowa marchew szybko podbiła serca nie tylko Holendrów i przetrwała do dziś.

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
1 torebka (100) mieszanki ryż + quinoa 3 kolory RISANA
2 śliwki
3 łyżeczki rodzynek
jedna mała marchew
2 łyżki syropu z agawy
świeże listki cykorii

Rodzynki moczyć przez kilka minut we wrzątku. Ryż i quinoę ugotować według opisu na opakowaniu i ostudzić. Dodać odcedzone rodzynki, pokrojone na małe kawałki śliwki i startą na tarce o grubych oczkach marchew. Wymieszać z syropem i umieścić w listkach cykorii.

wpis sponsorowany

You Might Also Like

4 Komentarzy

  1. Przyznaję, że raczej rzadko wykorzystuję owoce w połączeniu z warzywami :( Koniecznie muszę to zmienić, a taka sałatka bardzo mi odpowiada (no może poza tą cykorią, do której nie mogę się jakoś przekonać).

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie podana skusiła bym się na nią bardzo chętnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że te marchewki są w sklepach. Ja mam je w donicach :D Są super, najbardziej smakuje mi ta fioletowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W ogóle łódeczki z cykorii od dawna nam się marzą :) Świetnie podane :D

    OdpowiedzUsuń