pieczone

Oberżyna faszerowana multigrano i pomidorami

10/10/2016

Oberżyna i pomidory to idealne połączenie smakowe, może dlatego, że oba te warzywa należą do tej samej rodziny, czyli do warzyw psiankowatych. Oba składniki oczywiście uwielbiam, ale ze względu na alergię mojego męża bywają u mnie ostatnio dość rzadko. Do niedawna nie wiedzieliśmy, że bakłażany mogą wywoływać silne reakcje alergiczne, ale metodą prób i błędów oraz wykluczania poszczególnych składników z diety, dotarliśmy w końcu do źródła. Życie alergików nie jest niestety łatwe i bardzo miesza nam w naszej roślinnej kuchni, ale nie dajemy się i kiedy tylko możemy, przemycamy w małych ilościach co tylko się da. W zależności od pory roku udaje się to lepiej lub gorzej.
Przygotowując dania, staram się je tak komponować, aby łączyć produkty zakazane z zakazanymi i dozwolone z dozwolonymi. Jak już nasz posiłek składa się z dwóch różnych dań, to przynajmniej jest jasny podział i w ten sposób mogę spożyć to, czego nie mogę dodać innym razem, przygotowując nam jedno wspólne danie. Brzmi trochę skomplikowanie, ale da się z tym żyć :-)
Ponieważ dzisiejszy posiłek przygotowałam tylko dla siebie, mogłam poszaleć, nie musiałam uważać na gluten, więc użyłam pyszne MULTIGRANO firmy RISANA, które świetnie komponuje się ze smakiem pomidorów. Nie żałowałam też chili, które również uwielbiam. Zauważyłam, że sam farsz jest tak pyszny, iż może stanowić samodzielne danie. Jeśli nie ma się czasu na pieczenie oberżyny, można wkroić ją do garnka i ugotować razem z pomidorowym MULTIGRANO lub zastąpić innymi warzywami. Koniecznie zachęcam do wypróbowania, obojętnie na jaki wariant się zdecydujecie. To bardzo łatwy, szybki do przygotowania i pożywny posiłek.

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
1 torebka (100 g) MULTIGRANO (ryż naturalny, kasza owsiana pęczak prażona, kasza pszenna pęczak)
1 mała oberżyna
1 cebula
2 małe pomidory pokrojone w kostkę
1 mała puszeczka przecieru pomidorowego (70 g)
nieco oliwy z oliwek
chili
sól
czosnek (opcjonalnie)
świeże zioła: bazylia, oregano

Oberżynę przekroić wzdłuż na pól, naciąć miąższ w kratkę nie przecinając skórki i piec przez 20 minut we wcześniej nagrzanym piekarniku przy temperaturze 200 ºC. Cebulę pokroić w kostkę i usmażyć z oliwą na złoto. MULTIGRANO ugotować według opisu na opakowaniu, dodać wszystkie pozostałe składniki. Łyżką wydrążyć bakłażany, wydrążony miąższ dodać do farszu i dokładnie go wymieszać. Wypełnić nadzieniem bakłażany i piec je przez kolejne 20 minut przy temperaturze 200 ºC.

Wpis sponsorowany

You Might Also Like

6 Komentarzy

  1. Wygląda super :) A ten produkt ciekawy, ja lubię wszelkie kasze i ryże, a w mieszance może być smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z chęcią zjadłabym takiego faszerowanego bakłażana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bakłażan i pomidory to duet doskonały, pysznie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń