ciasta i ciasteczka

Wegańskie ciasteczka i grafika dla Ciebie w prezencie

9/22/2016

Moi Drodzy! Jesień trochę nas postraszyła i poszła sobie w las. Słońce świeci cudownie i nagle nabrałam ochoty na rozdawanie podarunków. Dzisiejsze ciastka już prawie wszystkie rozdałam wśród naszych sąsiadów, a ponieważ Wy jesteście za daleko, mam dla Was chociaż grafikę do ściągnięcia. Wystarczy wydrukować, wyciąć i nakleić na celofanową albo papierową torebkę. Można wykorzystać taką z papieru śniadaniowego, jak u mnie na zdjęciach. Pobierajcie*, drukujcie, pieczcie ciastka i rozdajcie.
Tymczasem pora na napisanie kilku słów o samych ciastkach. Oczywiście są wegańskie, choć właściwie nie jest to wcale takie oczywiste. Można spokojnie upiec ciastka bez masła i jajek, ale mogą okazać się zbyt łamliwe, dlatego dobrze jest dodać do nich czegoś, co je bardziej zwiąże. Do tej pory dodawałam nieco zastępnika jajka, ale dziś dokonałam niesamowitego odkrycia. Okazuje się, że płatki żytnie firmy SONKO doskonale sprawdzają się w roli jajka i sprawiają, że konsystencja ciastek nie ma absolutnie nic do życzenia. W planach mam już następne wypieki skoro stało się to nagle takie łatwe i wygodne. Zachęcam do wypróbowania i życzę Wam, aby to późne lato trwało jak najdłużej.
© Mariola Streim

© Mariola Streim

© Mariola Streim

© Mariola Streim

© Mariola Streim
© Mariola Streim
*Wyłącznie do użytku prywatnego.
Chcesz wykorzystać ją do celów komercyjnych? Zapytaj mnie o zgodę





120 g wegańskiej margaryny
120 g cukru pudru
30 g płatków żytnich SONKOfit
100 ml wody
300 g mąki
nieco wanilii lub cukier waniliowy
czubek łyżeczki proszku do pieczenia

1/4 tabliczki gorzkiej czekolady do dekoracji

Płatki żytnie zalać wodą i pozostawić przez 10 minut, aby napęczniały, a następnie wymieszać wszystkie składniki i wyrobić ręką na gładkie ciasto. Formować kulki wielkości dużych pralin, umieścić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszczyć. Piec 13 do 15 minut przy temperaturze 200 ˚C, we wcześniej nagrzanym piekarniku. Po wystudzeniu ozdobić rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą.

Z podanych składników wychodzi około 12 sztuk.

Wpis sponsorowany

You Might Also Like

10 Komentarzy

  1. Mniam, mniam ta czekolada naprawdę kusi :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciasteczka, nie wiem czy dostanę takie płatki u siebie, ale chyba inne też się sprawdzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, są już w większych supermarketach. Niestety nie wiem, czy z innymi płatkami tak samo wyjdą, ale można spróbować, w końcu to żadne ryzyko :-)

      Usuń
  3. świetny przepis super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają smakowicie! :) pozdrawiam! sznuraskowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, ze nie mogę sięgnąć przez ekran choćby po jedno ciasteczko. Czy czekolada też ma być wegańska (bo nie ma informacji), jeżeli tak to co byś polecała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wegańska, było to dla mnie tak oczywiste, że zapomniałam napisać :-)

      Usuń
  6. Kradnę ciasteczko na słodkie sny:)
    uściski jesienne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pysznie to wygląda, z chęcią bym zjadła.
    Zapraszam do mnie :-)

    http://www.mecooks.com/pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale smakowite! Cudne zdjęcia i ta czekolaaaaaada :-)

    OdpowiedzUsuń