sałatki

Sałatka z kaszy jaglanej z awokado i duszoną marchewką

3/16/2016

Mimo, że nadal jest zimno, a u mnie leżą jeszcze resztki śniegu, nasze organizmy chyba już zauważyły, że nadchodzi wiosna. Coraz rzadziej mamy apetyt na ciężkie dania, a naszą uwagę przyciągają sałatki. Ta przemiana dokonuje się zupełnie automatycznie, nawet osoby jedzące relatywnie mało świeżych warzyw i owoców, łatwiej dadzą się na nie namówić w okresie wiosenno-letnim. Mnie oczywiście nikt nie musi namawiać, zjadam ogromne ilość zieleniny, a kiedy za oknem robi się jaśniej, odzywa się moje kompletne uzależnienie od roślin.
Dziś mam dla Was bardzo łatwą i niezwykle smaczną sałatkę, przygotowaną z pewnym zamysłem. Nie wiem, ja to jest u Was, ale moje przyzwyczajenia nadal głęboko we mnie tkwią i mam trudności z szerokim zastosowaniem kaszy jaglanej w kuchni, mimo, że doskonale jestem poinformowana o jej zaletach. Bywa u mnie od czasu do czasu, piekłam nawet pyszny sernik z jej zastosowaniem, ale jeśli przygotowuję obiad, na samym początku moich przemyśleń są tradycyjne składniki, czyli ziemniaki, ryż, makaron. Staram się jak najczęściej ten stereotyp przełamywać i dlatego celowo wymyślam konkretne dania z zastosowaniem kasz. Stanowią one bardzo wartościowy składnik naszej diety, a dzięki temu, że większość z nich nie zawiera glutenu, możemy je jeść prawie bez zastanowienia. 

Po spróbowaniu dzisiejszej sałatki już nikt nie powinien mieć trudność z zastosowaniem kaszy jaglanej, tego jestem pewna.

© Mariola Streim
© Mariola Streim 

1 torebka (100 g) kaszy jaglanej RISANA
1 dojrzałe awokado
3 marchwie
2 – 3 liście sałaty
1 łyżka octu winnego
kilka pomidorków koktajlowych
curry, najlepiej grubo mielone
nieco oliwy z oliwek

Kaszę ugotować według opisu na opakowaniu i ostudzić. Marchwie obrać, pokroić w skośne krążki i smażyć kilka minut z oliwą. Dolać trochę wody, tak, aby kawałki marchwi mniej więcej do połowy były w niej zanurzone, dodać curry oraz sól i dusić pod przykryciem, na małym ogniu około 8 minut.
Na koniec oddać ocet i wystudzić. Sałatę podrzeć na małe kawałki, Pomidorki i awokado pokroić* i wszystkie składniki delikatnie wymieszać, również sos od marchewek.

* Przekroić wzdłuż, usunąć pestkę, po czym połówki znów przekroić wzdłuż. Jeśli awokado jest dojrzałe, skórka powinna dać się obrać palcami, bez obierania nożem.

Wpis sponsorowany

You Might Also Like

12 Komentarzy

  1. biedna marchewka :(
    a przepis na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała sałatka, bardzo takie lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja kaszę jaglaną mogłabym dodawać do wszystkiego- do zup, zapiekanek, nawet chleby z niej piekę:) ja z kolei praktycznie nie jadam ziemniaków- o pierwze nie przepadam po drugie robię się po nich głodna- za to kasza jaglana jest idealna i do tego gotowa w 5-10 minut:) Sałatka wygląda mega wiosennie, ja również mam straszną ochotę na kolorowe potrawy z mnóstwem warzyw:) między innymi dlatego tak uwielbiam wiosnę:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, kasza jaglana ma wiele zalet i mam nadzieję, że uda mi się ją częściej przygotowywać. Twój chleb bardzo mnie zaciekawił :-)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetyczna i jaka zdrowa propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ładnie :) kolorowo. Moje oczy jedzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę i myślę o tej marchewce... jak mają wyjść z krojenia romby? Spojrzałam na zdjęcia i widzę równoległoboki ;) i wszystko jasne. Wyszła przepyszna, powtarzana przez 3 dni z rzędu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już poprawiam na skośne krążki ;-) Dziękuję za komentarz

      Usuń