bez glutenu

Lody cytrynowe – jak się chłodzić, to zdrowo!

7/01/2015

Nie wiem, jak u Was, ale u mnie zapowiadają upały sięgające 40 stopni. Już teraz jest gorąco, a daleko nam jeszcze do zenitu. Przygotowałam więc odpowiednią ochłodę. Lody latem to najlepszy deser, jaki można sobie wyobrazić. Domowe smakują najlepiej i są dziecinnie łatwe w przygotowaniu. Nie są konieczne żadne drogie urządzenia, a składniki znajdują się prawie zawsze w zasięgu ręki. Kilka minut pracy, potem tylko trzeba cierpliwie poczekać i efekty są rewelacyjne. Nie tylko chłodzimy się z przyjemnością, ale też wiemy, co jemy. Kto skusił się o przeczytanie listy składników gotowych lodów, wie o czym tu mowa. Jest ona bardzo długa i zaczarowana, nie wspominając o tym, że weganie i tak mają bardzo niewielki wybór. Tak więc, zamiast nad tym wszystkim ubolewać, warto wziąć sprawę w swoje ręce. Zaskoczcie swoich bliskich i gości podczas letniego przyjęcia.
Kolejne przepisy na lody pojawią się tu już w najbliższych dniach, zapraszam!

© Mariola Streim
© Mariola Streim
zdjęcia z tej serii możesz kupić tutaj
Ten oraz inne przepisy na lody mojego autorstwa znajdziecie w wakacyjnym wydaniu wegańskiego czasopisma Vege

Lody cytrynowe

1/2 puszki kremowego, gęstego mleczka kokosowego
250 ml śmietany sojowej
2 łyżki mąki kukurydzianej
3 łyżki cukru
1 łyżka rozpuszczonego oleju kokosowego
sok z dwóch cytryn


Mleczko kokosowe zagotować z cukrem i mąką kukurydzianą ciągle mieszając. Przestudzić* i zmiksować dokładnie z pozostałymi składnikami. Umieścić na kilka godzin w zamrażalniku. Można od czasu do czasu wyjąć i pomiksować kilka minut, aby je napowietrzyć. Wyjąć z zamrażarki kilka minut przed podaniem, formować kulki i napełnić nimi połówki skórek od cytryny.

*aby nie zrobiła się skórka, należy przykryć masę folią spożywczą. Folię nałożyć bezpośrednio na masę, bez dostępy powietrza.

You Might Also Like

12 Komentarzy

  1. Wow, jak uroczo wyglądają te lody! :)
    Świetny pomysł podania! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio jem tylko domowe lody ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. co tu dużo gadać- piękne! i te kieliszki do jajek, tfu, znaczy się do lodów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, a już chciałam się ich pozbyć, bo i po co mi, jak jajek nie ma, a tu jednak się przydały :-)

      Usuń
  4. U mnie też zapowiadają takie upały, więc robię :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację. Na upały trzeba się chłodzić domowymi lodami. Pyszne zrobiłaś. Cytrynowe :) Moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  6. UWIELBIAM lody cytrynowe:) A na dodatek jeszcze tak pięknie je podałaś:) MNIAM!!!
    wakacyjne uściski

    OdpowiedzUsuń
  7. Brak mi słów, wygląda rewelacyjnie. Muszę ich spróbować jak najszybciej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne! Szkoda, że tak daleko mi do Ciebie, zaraz bym się pojawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale trafiłam….takie pychotki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności ! Wyglądają po prostu bajecznie, chociaż nie przepadam za lodami nawet latem( jestem permanentnym zmarzluchem )to na takie cudeńko dała bym się skusić :)

    OdpowiedzUsuń