sosy

Szparagi z sosem szczawiowym

6/02/2013

Dziś druga odsłona tajemnicy. To właśnie ten pomysł miałam już od roku i dziś oto mam przyjemność go zaprezentować. Szparagi tradycyjnie jada się najczęściej z sosem holenderskim lub polane sokiem z cytryny z odrobiną roztopionego masła. Oczywiście jest całe mnóstwo najróżniejszych możliwości i przepisów, ale właśnie ta wersja z sokiem z cytryny naprowadziła mnie na trop. Kwas cytryny i kwas szczawiu – oba te składniki idealnie pasują, a że zarówno szparagi, jak i młody szczaw są właśnie teraz w sezonie, postanowiłam je połączyć. Najlepiej będzie, jak spróbujecie i napiszecie mi, czy Wam smakowało. Nam smakowało wyśmienicie, niejeden raz jeszcze taki obiad (najlepiej niedzielny) powtórzymy. Przepis na sos szczawiowy znajdziecie tutaj.

© Mariola Streim

You Might Also Like

26 Komentarzy

  1. Oj, czas zabrać się za szparagi! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. inspirujesz! podoba mi się to połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, nasi obserwatorzy znikną :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ to straszne, przez tyle czasu zbierani... szkoda ;-(

      Usuń
  4. ostatnio odkryłam wspaniały smak szparag, będę musiała ich spróbować z takim sosem! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja najchętniej ze stopionym masłem i parmezanem, choć Tobie nie proponuję, bo parmezan nie dla wegan. A szczawiu niestety nadal brak.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, z parmezanem to dla mnie nowość i choć nigdy za nim specjalnie nie przepadałam, to jednak ciekawe połączenie, może inni czytelnicy skorzystają :-)

      Usuń
  6. Pomysł faktycznie oryginalny, bo nie słyszałam jeszcze o nim, a szparagi wcinam od początku sezonu. Z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja. Nazbierałam właśnie szczawiu , zrobiłam zupę. Ale taki sos na pewno też spróbuję<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczególnie podoba mi się ten szczawiowy sos! Na pewno sprawdzi się też w innych daniach. Zapamiętam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piekny kolor ma sosik :)
    Ja za szparagami nie przepadam- takie nic o smaku wody ale szczawiu bym chętnie spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Noooo, laska... Super, dawaj dalej! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo oryginalne i fajne połączenie smaków, w dodatku ta zieleń sosu taka optymistyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I doczekałam się!
    Oryginalne połączenie.
    Bardzo jestem ciekawa tego smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kusisz tą zielenią, kusisz:)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ładne estetyczne danie :) pewnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. doskonałe połączenie smaków:) wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. szparagi prezentują się z tym sosem jeszcze lepiej niż cukinia :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepięknie! Ja ciągle nie mogę się do szparagów odważyć. Ciągle myślę, że moje umiejętności są jeszcze za niskie. Bajeczne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, smakują wyśmienicie i nie ma w tym nic trudnego. Wystarczy je ugotować do miękkości, ja lepiej gotuję dłużej niż za krótko, bo nie ma dla mnie nic gorszego, niż niedogotowane szparagi. I to wszystko. Przy kupowaniu nie ma co oszczędzać, lepiej zaopatrzyć się w droższe i dobrej jakości, bo w przeciwnym razie można zrazić się do nich raz na zawsze. W końcu sezon szparagowy nie trwa długo i w rezultacie je się ich mało, więc mają być dobre. Zachęcam!

      Usuń
  18. ten sos ma piękny kolorek :) ale szczawiu nie miałam okazji jeszcze jeść .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to szkoda, zachęcam do nadrobienia zaległości :-)

      Usuń
  19. Szparagi tu, szparagi tam, nie sposób zapomnieć, że jest na nie właśnie sezon. Nie mogę być gorsza, trzeba będzie coś z nich zrobić w niedługim czasie :)
    Będzie mi bardzo miło, jeśli zajrzysz do mnie: dariawkuchni.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglada wspaniale! Napewno wyprobuje ten przepis:) Zapraszam równiez do mnie po troszkę nowinek ekologicznych i wegetarianskich:) http://bycwiernymnaturze.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń