zapiekanki

Pyszna i łatwa zapiekanka z porem

2/12/2013

Pyszne dania z małym nakładem pracy i czasu – to motto towarzyszy mi zazwyczaj w kuchni i tym razem również zapraszam Was na pyszną i łatwą zapiekankę. Można doskonale przechować ją w lodówce, na następny dzień smakuje nawet lepiej. Część mojej zapiekanki zamroziłam w porcjach i kiedy nie będę mieć czasu na pichcenie, będzie jak znalazł. Możecie również wykorzystać mój przepis na nadchodzące Walentynki, wystarczy wyciąć z marchewki kilka małych serduszek i udekorować nimi zapiekankę przed upieczeniem.

© Mariola Streim

© Mariola Streim

Zapiekanka z porem

3 średnie ziemniaki (surowe)
3 łodygi pora (jasne części)
3 jajka
2 łyżki mąki
1 śmietana do zup i sosów (u mnie sojowa)
dowolne przyprawy (u mnie sól i tabasco)

Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, łodygi pora pokroić w cienkie plasterki. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać umieścić w płaskiej, wysmarowanej masłem formie, najlepiej do tarty i wygładzić. 
Piec we wcześniej nagrzanym piekarniku ok. 45 minut, przy temperaturze ok. 200 ˚C.

Do ciepłej zapiekanki podaję najczęściej sos do sałatek.

You Might Also Like

19 Komentarzy

  1. Fajny pomysł, robiłam kiedyś zapiekankę z pora z dodatkiem orzechów, wyszła pyszna! W ogóle por to takie trochę niedoceniane przez nas warzywo, a niesłusznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosta i na pewno bardzo smaczna, fajnie mieć w domu kilka takich przepisów na szybko, gdy nie ma czasu na wymyślanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetyczne napewno wypróbuje przepis!
    P.S. kuleczki kokosowe robią w mojej rodzinie furorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pory i wszystko, co szybko się robi, więc trafiłaś w mój gust idealnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. grunt, żeby zachwycić tak prostą rzeczą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poprosimy kawałeczek bo u nas dziś lenistwo w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł, akurat mam pory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię takie zapiekanki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ziemniaki dodać surowe czy podgotowane???

    OdpowiedzUsuń
  10. Istotne pytanie, dziękuję – surowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. to ja dziękuję za przepis:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda pysznie - uwielbiam pora i wszelkie zapiekanki ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo apetyczna. I idealnie zwarta, u mnie nie zawsze takie wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak duża śmietana, opakowania są różne.

    OdpowiedzUsuń
  15. fascynująco prosty przepis ze składników , które lubię :) wypróbuję na pewno.

    OdpowiedzUsuń