ciasta i ciasteczka

Świąteczne gwiazdki – kruche ciasteczka migdałowe

12/11/2012

W tym roku dałam radę. Nie dałam się tak kompletnie przez święta zaskoczyć. Żadnych większych przygotowań jeszcze nie rozpoczęłam, ale pieczenie ciasteczek już jest. Takich sesji ciasteczkowych będzie pewnie tu w najbliższym czasie bez liku, bo mimo twardego postanowienia, że są to już ciastka na zapas, na prezenty i takie tam, wszystkie w mgnieniu oka zniknęły. Dobrze, że w ostatniej chwili jakieś zdjęcia w pośpiechu pstryknęłam. Tak więc będzie w najbliższym czasie jeszcze bardziej słodko, niż dotychczas. Przynajmniej powód mam dobry :-)

Koniecznie wypróbujcie mój przepis na ciasteczka, są kruche i pyszne, a migdały dodają im szczególnego smaku. W dodatku bardzo szybko się je robi. Są bez jajka i bez białego cukru, a następnym razem wypróbuję wersję bez masła, czyli wegańską.

© Mariola Streim
© Mariola Streim



Kruche ciasteczka migdałowe (bez jajka i bez białego cukru)

100 g mielonych migdałów
250 g miękkiego masła
550 g mąki
5 łyżek płynnego miodu
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki startej wanilii

Wszystkie składniki dokładnie wyrobić, aż powstanie gładkie ciasto.  Rozwałkować na cienkie placki, wycinać foremkami i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec we wcześniej nagrzanym piekarniku ok. 10 minut przy temperaturze ok. 180 ˚C.

Z podanych przeze mnie proporcji wyszło mi ciasto idealne, dobrze dało się wycinać i ciasteczka nie rozpływały się podczas pieczenia, ale możliwe, że konieczne będzie dodanie nieco większej ilości mąki lub masła. Dużo zależy od rodzaju i kleistości mąki.




You Might Also Like

16 Komentarzy

  1. ślicznie udekorowane - konkurencja dla pierniczków! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękności, pięknie udekorowane do tego migdały, miód takie zdrowe gwiazdki, wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko je na sznureczki nawlec i powiesić na choince, bo szkoda ich jeść takie cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne. Masz talent! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. różowo mi lalala.. :D przepiękne, u nas na pewno nie wytrzymałaby do świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne, takie różowe pasowałyby na moją choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają przeuroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. WITAM!
    A CZY MOZNA MIGDALY ZASTAPIC MARCEPANEM?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można, ważne jest, aby konsystencja ciasta była odpowiednia do wycinania ciastek foremkami, pewnie trzeba będzie dopasować ilość mąki. W smaku będą na pewno dobre.

      Usuń
  9. dziekuje za odp:)
    Jutro bede robic.
    WESOLYCH SWIAT

    OdpowiedzUsuń
  10. są piękne! pogodnych świąt życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fantastico! U mnie były bardzo podobne, zajrzyj bo wszystko też bez masła i bez jajek :) Wegańsko it is :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń