naleśniki

Naleśniki z pesto, pomidorem i sosem do sałatki

8/28/2011

Znów pesto. W tej chwili jest to mój ulubiony dodatek, znajduje u mnie zastosowanie prawie wszędzie. Dziś bardzo proste danie, kiedy nie mamy ani czasu, ani ochoty na wielkie gotowanie. Niesamowicie smaczne i takie letnie...

© Mariola Streim
Przepis na naleśniki


1/2 litra mleka
1 jajko
mąka (mąki tyle, żeby ciasto było lejące, od gęstości ciasta zależy grubość naleśników)
trochę oleju do smażenia


Jajko, trochę mleka i trochę mąki rozmieszać na gładko, dodawać na przemian trochę mleka i trochę mąki, mieszając ciasto cały czas na gładko. Rozlać cienko i równomiernie na rozgrzanej patelni i smażyć z obu stron po kilka minut, na niezbyt dużym ogniu.

Gotowe naleśniki smarujemy cienko pesto, składamy na pół i jeszcze raz na pół (w taki jakby trójkąt). Układamy na wierzchu plasterki pomidorów i całość polewamy sosem do sałatek (wiem, obiecałam napisać o tym sosie, następny wpis będzie go dotyczył). Możemy udekorować listkami bazylii.

Naleśników i ich rodzajów jest całe mnóstwo, co kraj, to obyczaj. We Francji są cienkie, w Niemczech raczej grubsze i puszyste, chociaż to zależy gdzie, a w Ameryce są całkiem grube i puchate. I każda osoba, którą znam, twierdzi, że właśnie jej naleśniki są naaajlepsze :-)
Te, które dziś zaproponowałam są cienke, łatwe do zwinięcia i tak robi je moja mama (pozdrowienia).

Czasami smażę większą ilość naleśników i część zamrażam, jak jestem później zalatana, to mam jak znalazł :-)



You Might Also Like

1 Komentarzy

  1. bardzo polubiłam ostatnio takie wytrawne naleśniki :) takie z pesto muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń